מגיש המהדורה מחה בשידור בחריפות על דברי המרואיין "המחוצפים"

מערכת האתר 5 Comment on מגיש המהדורה מחה בשידור בחריפות על דברי המרואיין "המחוצפים"

בהוראת הוועדה הרוחנית של קול חי, צונזר מארכיון השידורים, הקטע בו השמיע האלוף במיל' עמוס ידלין דברי חרפה והתרסה כלפי שמיא, במהלך ראיון במהדורה המרכזית בה תקף בבוטות את הציבור החרדי, את הממשלה ואת הרפורמה המשפטית. מגיש המהדורה, בצלאל קאהן: "נחשוב פעמיים האם להביא אנשים מסוגו לשידור בקול חי. בושה שהדברים נאמרו על ידו"

היכל ישיבת חברון בירושלים צילום: אהרן קראהן פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בצלאל קאהן, שהגיש הערב (שני) את המהדורה המרכזית בקול חי, השמיע מחאה חריפה נגד דברים חמורים ביותר, שיש בהם התרסה חמורה כלפי שמיא וכלפי מסירות נפשם של בני הישיבות בארץ ישראל, שאמר האלוף במיל' עמוס ידלין, במהלך ראיון בנושאים ביטחוניים. במהלך דבריו גלש מר ידלין לעניין הרפורמה המשפטית ואמר דברים חמורים שיש בהם התרסה כנגד בורא עולם וכן דברים חמורים בגנות הציבור החרדי. בהוראת הועדה הרוחנית של קול חי, הקטע החמור של מר ידלין, הושמט מההקלטה המצורפת ומזו שמתפרסמת בארכיון התוכניות כאן באתר.

האלוף במיל' ידלין הוזמן הערב לראיון במהדורה המרכזית, בנושא האיום הביטחוני בצפון הארץ, בעקבות המתיחות אותה מייצר ארגון חיזבאללה וחסן נסראללה. אלא, שמר ידלין ניסה מהר מאד להוביל את הראיון למחוזות פוליטיים מובהקים והחל להשמיע את דבריו נגד הרפורמה המשפטית והתנהלות הממשלה, שלדבריו מאפשרת לחרדים "לשדוד את הקופה הציבורית", יותר מהתקציבים שהועברו למגזר הערבי בעבר. המגש בצלאל קאהן, התעמת עם מר ידלין על העובדות, ובתום ויכוח ביניהם גם על המשמעויות הביטחוניות של מאבק השמאל הקיצוני נגד הממשלה והרפורמה המשפטית, אמר המגיש את המשפט הבא: "אני מאמין באמונה שלמה שבלי שמירה של בורא עולם – כל הביטחון וכל הצבא אין לו יכולת להצליח ולימוד התורה של בני הישיבות מסייע לכל תושבי ארץ ישראל, לצבא ולחיל האוויר וצריך גם את זה וגם את זה".

בשלב זה, מר ידלין הפטיר משפט חמור ביותר כלפי שמיא, וכאמור, בהוראת הוועדה הרוחנית הקטע האמור צונזר מההקלטה המובאת כאן.

השניים המשיכו להתווכח ביניהם, ולאחר סיום הראיון, השמיע בצלאל קאהן מחאה חריפה נגד הדברים שאמר האלוף ידלין באוזני המאזינים החרדים, כשהוא יודע את רגישות העניין ומי הם מאזיניו: "אני חייב למחות על הדברים המחוצפים שנאמרו בשידור ע"י האלוף במיל' עמוס ידלין שהטיח דברים חצופים כלפי שמיא רחמנא ליצלן ופגע בלומדי התורה. יש למר ידלין הרבה זכויות בביטחון, אבל זה לא מתיר לו להשתלח בדברים מחוצפים כלפי שמיא וכלפי בני הישיבות וכשהוא מדבר שטויות אנחנו צריכים לחשוב פעמיים האם להביא אנשים מסוגו לשידור בקול חי. בושה שהדברים נאמרו על ידו".

אגב, האלוף במיל' סירב להשיב לשאלה האם במקרה וחלילה תפרוץ מלחמה, יתייצבו כל אלה ש"מסרבים להתנדב" כלשונו – סרבנים כלשון המגיש – להשיב מלחמה לאויבי ישראל, אם כי ציין ששום דבר לא יגרום לו לעזוב את הארץ ואת ביטחון ישראל.

בהנהלת קול חי אמרו, כי בעקבות הראיון, יחודדו הנהלים מול צוות העורכים המסור והמגישים המקצועיים, שיהיו זהירים שבעתיים ובמידת הצורך, בזמן אמת בשידור חי ינהגו כפי שנהג היום המגיש, שלא אפשר את המשך השמעת הדברים ומיד הביע מחאה חריפה וכאב. "אנחנו פועלים לפי אמות מידה מקצועיות, ובד בבד זוכרים היטב את שליחותנו ותפקידנו – להביא תוכן שידורים ייחודי, איכותי, נקי ומותאם לקהל המאזינים החרדי, שמצביע באוזניו ונותן בנו אמון וסומך עלינו".

האזינו לראיון המצונזר עם האלוף במיל' עמוס ידלין:

האזינו למחאה שהשמיע בצלאל קאהן:

 

ומה אתם חושבים? כיתבו לנו!



5 תגובות

מיין תגובות
  1. 5

    יפה שאמר את המחאה רק שנשמע של באמת היה נסער. לא שמעתי את ההתרסה וטוב שכך אבל שמדברים כלפי שמיים ח’ו צריך גם להרגיש את המחאה ולא רק להגיד אותה.

  2. 4

    זה נחמד מצדך לחשוב פעמיים את מי לעלות לשידור. אבל איך לומר? זה קצת נאיבי. את לא באמת יכול לדעת איזה 'פנינים' המרואיין שלך
    יחליט להנפיק. אתה יכול אולי לדעת (בעזרת תחקירן) איך אבל לא מה…

  3. 3

    לא הבנתי בדיוק את הדברים כנגד שמיא וכו', ודי לנו במחאה של ר' בצלאל. אבל עצם הראיון מזעזע, האם אדם כעמוס ידלין, שמן הסתם השתמש פעם בחלק השכלי שבמוח, מאמין באמת ובתמים שביטול עילת הסבירות הוא כל הדברים הנוראים שאמר על הממשלה? האם אינו יודע שלפיד עצמו תמך בזה בזמנו? האם יש לו תשובה איך חיו במדינת ישראל הדמוקרטית לפני אהרן ברק? האם יש לו תשובה איך אין "עילת סבירות" בשום מערכת משפט, ובכל זאת העולם לא קורס? ולא יורדים?
    האם יש אדם שפוי שאינו מבין שהכל הוא נגד עצם הממשלה? האם יש אדם שפוי שאינו מבין שכל הנזקים העצומים שנגרמו למדינת ישראל, אינם בגלל חוק כזה או אחר, אלא בגלל הבריונות החוליגניות, ההסתה, העירוב חסר האחריות של האמריקאים?

  4. 1

    מתי תבינו שהאנשים הללו לא עתירי זכויות. הם גנבו זכויות של אנשים ישרים והוגנים למטרות אנוכיות.
    היחיד ששומר עלינו זה בורא עולם בכוח התורה של בחורי הישיבות, אברכי הכולל וכל שאר קובעי העיתים!